piątek, 6 czerwca 2014

Bajki dla Marysi i Alicji

Tomasz Sakiewicz- dziennikarz, współtwórca i redaktor naczelny "Gazety Polskiej" a od 2011 r. także "Gazety Polskiej Codziennej" . Jest pomysłodawcą  grupy medialnej Strefa Wolnego Słowa, a także współtwórcą Telewizji Republika. Na studiach zajmowała się psychologia kliniczna dziecka. bajki dla Marysi i Alicji to krótkie opowiadania, które pisał dla swoich kilkuletnich córek. Po pewnym czasie uzbierały się z tego kolejne tomiki.

 Na początku byłam trochę niepewna, chodź by z powodu tego iż mam syna ,ale ok w końcu granger i te sprawy :P Zaczęłam czytać pierwsze opowiadanie najpierw sobie i z zadowoleniem stwierdziłam, że jest  uniwersalna :]
 Każde opowiadanie jest skrajnie inne. Jedne pobudza wyobraźnie inne jest zabawne jeszcze kolejne trochę smutne, przykre. W każdym razie każde jedno uczy. I własnie dlatego mi się tak podoba .
Czcionka jest wyraźna, duża, dzięki czemu fajnie szybko bez meczenia oka się czyta.
 W książce znajduje się 22 opowiadania:
  1. Wyprawa na bajkę
  2. Jak dorastają ufoludki
  3. Kłótnia
  4. lepiej być dzieckiem
  5. Anabel
  6. Dobra moneta
  7. Pożegnanie bałwanka
  8. Przygody Almara (dzielą się na 7 krótkich rozdziałów)
  9. Józef i Józefik
  10. Krasnoludek Urwipał
  11. Osiołek szczęścia
  12. Prażynka z Chin
  13. O puszku, co gonił balonik
  14. Cztery misie jeden słonik
  15. Misio z Marszałkowskiej
  16. Co kryje się w lesie
  17. każdy ma swojego krasnoludka
  18. Wróżka Katarzynka
  19. Ucieczka z doliny
  20. Zastępca
  21. Magia Karola
  22. Zamorski gość
Ilustracje są wykonane przez kilku artystów, związku z tym są w różnym stylu. Mnie osobiście się większość podoba, ja wybredna nie jestem i lubię ilustrację piękne wymagające wielkiego skupienia i te proste też.
    Mojemu synkowi Bardzo podoba się "wyprawa na bajkę" ,"Jak dorastają ufoludki" i "Lepiej być dzieckiem". A mi każda na swój sposób :) Polecam :)









    Autor: Tomasz Sakiewicz
    Projekt i opracowanie graficzne: Mariusz Dyduch
    Korekta: Anna Willman
    Ilustracje: Każdy po trochę ;)
    Wydawnictwo: Wydawnictwo M
    Literatura: Dziecięca /Młodzieżowa
    Ilość stron: 212
    Oprawa: Twarda
    Wymiary: 200x280mm


    Wydana: Karków 2013
    Cena:49,90 zł

    2 komentarze:

    1. 22 bajki - 50 zł, ee trochę drogo :P chyba że nabyłabym używaną, 10 to max co bym za nią dała :P
      liche wydanie :)
      szczerze kupiłam piękne baśnie w twardej okładce, z pięknym pregaminowym papierem, bogate również ilustracje, stron 211 i dałam 15 zeta :) jestem szczęśliwa, nabywając używane książki :) wyglądają jak nóweczki, a za duuużo taniej. :-) taki mamy sposób na lekturę :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Wiesz ja tez jestem cwaniak ;) , jak bym miała dać 50 zł to raczej bym penie nie dała ;) A jesteśmy zapisani do biblioteki i pożyczamy :) co się będziemy :)

        Usuń